Informatie

Informatie

Online bestellen

  • Uw besteling plaatst u eenvoudig online. Zoek de producten die u wilt bestellen en plaats ze in uw winkelwagen.
  • De winkelwagen vind u in de rechterbovenhoek van onze site. Klik hier op.
  • Klik op bestelling afronden
  • U komt nu terecht bij stap 1. Vul hier uw gegevens en factuuradres in. Tevens kunt u hier een ander verzendadres opgeven indien van toepassing
  • Bij de volgende stap selecteert u de gewenste verzendmethode
  • Klik op volgende en kies voor een betaalmethode. 
  • Bij stap vier kunt u aangeven dat u de algemene voorwaarden heeft gelezen. Geef bij het opmerkingenveld een gewenste bezorg- of afhaaldatum aan. Wanneer u vervolgens op kopen klikt wordt u doorgeleid naar onze betaalpagina (voor Idealbetalingen). 

Uw bestelling is nu afgerond en u ontvangt van ons bericht over de gewenste afhaal of bezorgdatum. De factuur ontvangt u per email.

Veilig betalen


Bij Taxusbestellen.nl kunt u eenvoudig betalen in een beveiligde omgeving.

Ideal

U kunt er voor kiezen om middels Ideal te betalen. Een veilige betaalmethode. Na uw bestelling wordt u automatisch doorgegeleid naar de betaalpagina van uw bank.

Bankoverschrijving 

Kiest u voor bankoverschrijving dan ontvangt u van ons bericht. Wij sturen u onze bankrekeninggegevens en u maakt het bedrag over naar onze rekening onder vermedling van het ordernummer.

Contant betalen bij afhalen of bezorgen 

Bij Taxusbestellen.nl behoort contact betalen ook tot de mogelijkheden. U kunt contact betalen bij afhalen of bij bezorgen aan onze chauffeurs. In het laatste geval brengen wij € 20,00 rembourskosten in rekening.


Levering

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en uw gewenste bezorgdatum heeft doorgegeven ontvangt u een bevestiging per email. Wij nemen vervolgens contact met u op over de bezorgdatum en bezorgtijd. De planten worden gerooid nadat u een bestelling heeft geplaatst en worden vervolgens zo snel mogelijk bezorgt.

De planten worden geleverd door een van onze chauffeurs. Al onze planten met kluit worden geleverd met een netje om de kluit. Dit is om de kluit te beschermen (dit netje kunt u verwijderen bij het planten). Het is niet noodzakelijk om de Taxus direct te planten, maar wel binnen enkele dagen. Zorg ervoor dat de kluiten niet uitdrogen en leg de planten bij voorkeur niet in de volle zon. U hoeft niet aanwezig te zijn bij het bezorgen. Graag horen wij van u waar wij de bestelling mogen neerzetten.

Afhalen


Uiteraard kunt u de planten ook afhalen op onze kwekerij die gelegen is in Wekerom, gemeente Ede. Zeer centraal gelegen, vlakbij het geografische middelpunt van Nederland. 
Wilt u de planten eerst zien voordat u een bestelling plaatst? Geen probleem. Maak gerust een afspraak voor een bezoekje. 

Laten planten


Een haag laten planten door een hovenier behoort tot de mogelijkheden. Wij werken samen met een hoveniersbedrijf. Neem contact met ons op voor de verschillende mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld ook uw oude haag laten verwijderen en afvoeren.  

Garantie en kwaliteit

 
Onze planten zijn van een uitstekende kwaliteit. Als kwekerij hebben wij dan ook ruim vijftien jaar ervaring in het kweken van onder andere Taxus Baccata en Hicksii. Daarnaast worden al onze planten jaarlijks gekeurd door de Stichting Nederlandse Algemene Kwaliteitsdienst Tuinbouw oftewel Nak Tuinbouw.  

Wij leveren zowel taxus uit pot (in de zomermaanden) als met kluit. Deze worden gerooid uit de volle grond. Onze planten worden regelmatig ondersneden. Dit zorgt er voor dat de kluiten goed gaan wortelen. Een goede kluit is belangrijk voor het aanslaan van de plant. Het rooiseizoen loopt van medio september tot mei. Rooien is altijd afhankelijk van het weer. Bij te hoge temperaturen wordt er niet gerooid en geplant.

U mag van ons verwachten dat wij taxusplanten leveren van een goede kwaliteit. Uiteraard gaan wij er van uit dat u onze plantinstructies volgt om ervoor te zorgen dat de taxus planten goed aanslaan.

Wij bieden u drie maanden garantie op onze planten. Wij gaan er hier bij van uit dat u de plantinstructies goed opvolgt. U kunt geen beroep doen op de garantie indien schade is ontstaan door de genoemde punten in artikel 11 lid 7 van de algemene voorwaarden.  Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, ongeschiktheid van de grond, het niet juist verzorgen van de planten e.d. 

In alle andere gevallen kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij streven er naar om eventuele problemen en klachten correct en zo spoedig mogelijk op te lossen. 
Uiteraard kunt u altijd contact met ons opnemen om advies te vragen over de planten: het aanplanten, snoeien en verzorgen. 

Afwijkende garantietermijnen zijn in overleg mogelijk wanneer wij de haag zelf planten. 

Retourneren

Als consument heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annuleren 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. U krijgt dan het aankoopbedrag plus de verzendkosten gecrediteerd. Echter de kosten voor het retourneren van u thuis naar onze kwekerij zijn voor eigen rekening. Deze kosten kunt u raadplegen op onze site en bedragen circa € 32,50. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. 

Taxus is een levend product en heeft daardoor speciale verzorging nodig. Wij vragen u hier rekening mee te houden. 

Om gebruik te maken van uw recht kunt u met ons contact opnemen via info@taxusbestellen.nl. Wij storten vervolgens het orderbedrag binnen 14 dagen op uw rekening mits het product in goede orde retour is ontvangen. 

Klachtenafhandeling

Als kwekerij zijn wij trots op onze planten en wij streven naar 100% klanttevredenheid. Mocht u een klacht hebben over de ontvangen producten of over de afhandeling van de overeenkomst dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Graag horen wij uw klacht zo spoedig mogelijk na ontvangst van uw bestelling. 

Wij vinden het belangrijk om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. 

Graag ontvangen wij uw klacht schriftelijk. U kunt deze mailen naar info@taxusbestellen.nl. Probeer de klacht zo uitgebreid mogelijk te omschrijven. U mag ook foto's meesturen als dit ter verduidelijking van uw klacht is. 

Europees ODR Platform 

Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@taxusbestellen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr 

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan kunt u uw klacht deponeren via het  platform van de Europese Unie. 

 

Meer informatie:

https://www.webwinkelkeur.nl/een-europees-odradr-platform/