Bezorgkosten €47,50 per bestelling
Gratis verzending vanaf €750,-
3 maanden garantie
Naktuinbouw-kwaliteitscontrole

Algemene voorwaarden

 Algemene voorwaarden

 

 Artikel 1:               Toepasselijkheid, definities

 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod en elke overeenkomst van koop en verkoop die al dan niet tot stand komt via de website(s) www.taxusbestellen.nl en www.kwekerijtopentop.nl  van Kwekerij Top & Top v.o.f., gevestigd te Wekerom, hierna te noemen: “Top & Top”.

  2. De koper zal verder worden aangeduid als “de wederpartij”.

  3. Een aantal bepalingen in deze algemene voorwaarden heeft betrekking op een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. In deze bepalingen wordt de wederpartij aangeduid met de term “de consument”.

  4. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: per brief, per e-mail, per fax of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

  5. Onder “zaken” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: zowel houdbare zaken als niet houdbare zaken.

  6. Onder “houdbare zaken” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: tuinaarde, meststoffen, palen, banden en overige zaken met een lange houdbaarheidstermijn en alle zaken die geen houdbaarheidstermijn kennen.

  7. Onder “niet houdbare zaken” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: planten, struiken en bomen e.d. en overige zaken die door het verstrijken van een korte periode in kwaliteit achteruit (kunnen) gaan.

  8. Onder “de website” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: de in lid 1 vermelde websites van Top & Top.

  9. Het mogelijk niet van toepassing zijn van een (deel van een) bepaling van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige bepalingen onverlet.

  10. Bij een discrepantie of strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en een vertaalde versie hiervan, geldt de Nederlandse tekst.

  11. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op uit de overeenkomst voortgekomen nabestellingen en deelbestellingen.

  12. Indien Top & Top deze algemene voorwaarden al meerdere keren aan de wederpartij ter hand heeft gesteld, is er sprake van een bestendige handelsrelatie. Top & Top hoeft dan de algemene voorwaarden niet telkens opnieuw ter hand te stellen om deze op volgende overeenkomsten van toepassing te laten zijn.

 

Artikel 2:               Aanbod, offertes, prijzen

 

  1. Ieder aanbod en elke offerte van Top & Top is van kracht gedurende de daarin genoemde termijn. Een aanbod of offerte waarin geen geldigheidstermijn is genoemd is vrijblijvend. Bij een vrijblijvend aanbod of een vrijblijvende offerte heeft Top & Top het recht dit aanbod of deze offerte uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.

  2. De in het aanbod, de prijslijsten, op de website e.d. genoemde prijzen zijn inclusief BTW maar exclusief eventuele kosten, zoals transport- en verzendkosten en administratiekosten, tenzij anders wordt vermeld. Per artikel wordt duidelijk melding gemaakt van de hiervoor geldende eventuele bijkomende kosten. Desgewenst wordt ook het geldende BTW-bedrag meegedeeld.

  3. Een samengesteld(e) aanbod of offerte verplicht Top & Top niet tot levering van een deel van het aangebodene tegen een overeenkomstig deel van de prijs.

  4. Indien het aanbod of de offerte is gebaseerd op door de wederpartij verstrekte informatie en deze informatie onjuist of onvolledig blijkt te zijn dan wel naderhand wijzigt, heeft Top & Top het recht de opgegeven prijzen en/of levertermijnen aan te passen.

  5. Het aanbod, de offerte en de prijzen gelden niet automatisch voor nabestellingen of deelbestellingen.

  6. Getoonde en/of verstrekte monsters, modellen, opgaven van kleuren, afmetingen, gewichten en andere omschrijvingen in brochures, promotiemateriaal en/of op de website van Top & Top zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden slechts ter aanduiding. Hieraan kan de wederpartij geen rechten ontlenen.

  7. De verstrekte monsters en modellen blijven eigendom van Top & Top en moeten op eerste verzoek op kosten van de wederpartij aan Top & Top worden geretourneerd.

  8. a.   Indien zich tussen de datum van het sluiten van de overeenkomst en de uitvoering hiervan voor Top & Top (kost)prijsverhogende omstandigheden voordoen als gevolg van wijzigingen in de wet- en regelgeving, overheidsmaatregelen, valutaschommelingen of wijzigingen in de prijzen van de benodigde materialen en/of grondstoffen, heeft Top & Top het recht de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te verhogen en aan de wederpartij in rekening te brengen

            b.     Bij prijsverhogingen binnen 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst is de consument bevoegd de                     overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring te ontbinden. Indien de consument niet binnen 14 dagen na                   mededeling van de prijswijziging aan Top & Top heeft laten weten gebruik te willen maken van zijn                                                ontbindingsbevoegdheid, mag Top & Top er vanuit gaan dat de consument met de prijswijziging heeft ingestemd.

 

Artikel 3:               Totstandkoming overeenkomsten

 

  1. De overeenkomst komt tot stand nadat de wederpartij het aanbod van Top & Top heeft geaccepteerd, ook indien deze acceptatie op ondergeschikte punten afwijkt van dit aanbod. Wanneer de acceptatie van de wederpartij echter op wezenlijke punten afwijkt, komt de overeenkomst pas tot stand indien Top & Top schriftelijk met deze afwijkingen heeft ingestemd.

  2. Top & Top is pas gebonden aan:

                1. een bestelling zonder daaraan voorafgaand aanbod;

                2. mondelinge afspraken;

                3. aanvullingen op of wijzigingen van de algemene voorwaarden of overeenkomst;

                  na schriftelijke bevestiging hiervan aan de wederpartij of zodra Top & Top - zonder tegenwerping van de wederpartij - met de uitvoering van de bestelling of afspraken is begonnen.

  1. Indien de wederpartij via de website een order of bestelling plaatst, is Top & Top pas aan deze order of bestelling gebonden nadat zij deze schriftelijk - al dan niet via een automatisch bericht via de website - aan de wederpartij heeft bevestigd. Een en ander geldt, tenzij op de website anders wordt vermeld.

     

Artikel 4:               Koop op afstand, bedenktijd

 

  1. Dit artikel is uitsluitend van toepassing op de consument bij een koop op afstand in de zin van artikel 46a boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.

  2. Bij een koop op afstand heeft de consument een bedenktijd van 14 kalenderdagen na ontvangst van de zaken. Binnen deze termijn kan de consument de overeenkomst ontbinden zonder daarvoor een reden te hoeven opgeven. De ontbinding vindt plaats door een schriftelijke mededeling aan Top & Top. Deze bedenktijd geldt alleen voor houdbare zaken. 

    Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  3. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Indien Top & Top bij de verzending van de zaken aan de consument al verzendkosten in rekening heeft gebracht, zijn de kosten voor retourzending binnen de bedenktijd voor rekening van Top & Top.

  4. Top & Top zal betalingen van de koopprijs die zij al heeft ontvangen van de consument zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding aan de consument terugbetalen.

  5. Top & Top heeft het recht retour gezonden zaken te weigeren of slechts een deel van de ontvangen betalingen terug te betalen indien de zaken zich niet in de originele verpakking bevinden, bewerkt, gebruikt en/of beschadigd zijn. Top & Top zal de consument hiervan direct na ontvangst van de zaken op de hoogte stellen.

     

Artikel 5:               Inschakeling derden

 

  1. Indien een goede uitvoering van de overeenkomst dit volgens Top & Top vereist, mag zij bepaalde leveringen door derden laten verrichten.

  2. Indien Top & Top inschakeling van bepaalde derden voor de uitvoering van werkzaamheden adviseert of indien Top & Top behulpzaam is bij de selectie van deze derden of bemiddelt bij de totstandkoming van een overeenkomst tussen de wederpartij en de derde, is Top & Top nimmer partij bij een tussen de wederpartij en deze derde tot stand gekomen overeenkomst en niet aansprakelijk voor de kwaliteit van het door deze derden gepresteerde, ook niet indien betaling van de door deze derde verrichte werkzaamheden via Top & Top plaatsvindt.

     

Artikel 6:               Vertrouwelijke informatie

 

  1. Top & Top verplicht zich tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst van of over de wederpartij heeft verkregen en waarvan de wederpartij heeft aangegeven dat het vertrouwelijke informatie betreft of waarvan Top & Top weet dan wel redelijkerwijs kan weten dat die informatie vertrouwelijk behandeld moet worden. Top & Top zal deze informatie alleen aan derden verstrekken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.

  2. Top & Top zal alle redelijkerwijs te nemen voorzorgsmaatregelen treffen om de vertrouwelijke informatie geheim te houden en staat er voor in dat haar werknemers en/of andere personen die onder haar verantwoordelijkheid bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken zijn zich eveneens aan deze geheimhoudingsplicht zullen houden.

  3. De geheimhoudingsplicht geldt niet indien Top & Top als gevolg van wet- en/of regelgeving of een rechterlijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie openbaar te maken en zich hierbij niet kan beroepen op een wettelijk of een door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt eveneens voor de werknemers en andere personen zoals bedoeld in het vorige lid.

  4. Indien Top & Top een privacystatement hanteert, worden de daarin genoemde gegevens uitsluitend gebruikt overeenkomstig de bepalingen van dit statement.

 

Artikel 7:               Levering, leveringstermijnen

 

  1. Overeengekomen leveringstermijnen kunnen nooit worden beschouwd als fatale termijnen. Indien Top & Top haar leveringsverplichtingen niet of niet tijdig nakomt, moet de wederpartij haar schriftelijk in gebreke stellen en daarbij nog een redelijke termijn gunnen om deze leveringsverplichtingen alsnog na te komen.

  2. Bij via de website tot stand gekomen overeenkomsten met consumenten worden de bestelde zaken uiterlijk 30 dagen na de bestelling geleverd. Wanneer levering binnen deze termijn onmogelijk is, stelt Top & Top de consument hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte. De consument heeft dan de mogelijkheid om binnen 1 week na deze mededeling eventuele vooruitbetalingen van Top & Top terug te vorderen. Indien de consument van deze mogelijkheid gebruik maakt, zal Top & Top het al door de consument betaalde bedrag binnen 30 dagen na de terugvordering aan hem terug betalen.

  3. Top & Top is gerechtigd tot levering in gedeelten, waarbij iedere deellevering afzonderlijk kan worden gefactureerd.

  4. Het risico voor de te leveren zaken gaat op de wederpartij over op het moment van levering. Dit is het moment waarop de te leveren zaken het pand, het magazijn of het terrein van Top & Top verlaten of Top & Top aan de wederpartij heeft meegedeeld dat deze zaken door hem kunnen worden afgehaald.

  5. In afwijking van het vorige lid is bij consumenten het moment van levering het moment waarop de zaken feitelijk aan hen ter beschikking staan.

  6. Verzending of transport van de zaken vindt plaats voor rekening en risico van de wederpartij en op een door Top & Top te bepalen wijze. Top & Top is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook - al dan niet aan de zaken zelf - die verband houdt met de verzending of het transport.

  7. In afwijking van het vorige lid geldt voor consumenten dat verzending of transport van de zaken plaatsvindt voor risico van Top & Top, maar voor rekening van de consument.

  8. Indien Top & Top de zaken zelf bij de wederpartij bezorgt, gaat het risico voor de zaken over op het moment dat deze zaken op de locatie van de wederpartij aankomen en feitelijk aan hem ter beschikking staan.

  9. Ter plaatse van het afleveradres moet de wederpartij voor voldoende losgelegenheid zorg dragen. De wederpartij zal al het mogelijke doen om te bereiken dat de zaken onmiddel­lijk na aankomst in ontvangst kunnen worden genomen.

  10. Eventuele vertragingen door schuld van de wederpartij (wachttijd etc.) zijn voor rekening van de wederpartij. De hiermee gemoeide kosten worden door Top & Top als meerkosten aan de wederpartij berekend.

  11. Indien het, wegens een oorzaak gelegen in de risicosfeer van de wederpartij, niet mogelijk blijkt de houdbare zaken (op de overeengekomen wijze) aan de wederpartij te leveren of deze zaken niet worden afgehaald, heeft Top & Top het recht deze houdbare zaken voor rekening en risico van de wederpartij op te slaan. De wederpartij moet Top & Top binnen een door Top & Top te stellen termijn na kennisgeving van de opslag in staat stellen deze zaken alsnog te leveren dan wel de zaken binnen deze termijn alsnog afhalen.

  12. Indien de wederpartij na de in het vorige lid bedoelde termijn in gebreke blijft aan zijn afnameverplichting te voldoen, is hij per direct in verzuim. Top & Top heeft dan het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang door een schriftelijke verklaring geheel of gedeeltelijk te ontbinden en de houdbare zaken aan derden te verkopen zonder dat hieruit voor Top & Top een verplichting tot vergoeding van schade, kosten en rente voortvloeit. Het voorafgaande laat onverlet de verplichting van de wederpartij tot vergoeding van eventuele (opslag-)kosten, vertragingsschade, winstderving of andere schade of het recht van Top & Top alsnog nakoming te vorderen.

  13. Indien het, wegens een oorzaak gelegen in de risicosfeer van de wederpartij, niet mogelijk blijkt de niet houdbare zaken (op de overeengekomen wijze) aan de wederpartij te leveren of indien deze zaken niet worden afgehaald, is de wederpartij van rechtswege in verzuim. Ter beperking van haar schade heeft Top & Top in dat geval het recht de niet houdbare zaken aan derden te verkopen. Indien Top & Top er niet in slaagt de niet houdbare zaken tijdig te verkopen en deze niet langer bewaard kunnen worden, is zij gerechtigd deze te vernietigen. Bij verkoop of vernietiging van de niet houdbare zaken heeft Top & Top het recht de overeenkomst, met onmiddellijke ingang door een schriftelijke verklaring, geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Een en ander zonder dat hieruit voor Top & Top een verplichting tot vergoeding van schade, kosten en rente voortvloeit. Het voorafgaande laat onverlet de verplichting van de wederpartij tot vergoeding van eventuele (opslag-) kosten, vertragingsschade, winstderving of andere schade of het recht van Top & Top alsnog nakoming te vorderen.

  14. Een overeengekomen leveringstermijn gaat pas in op het moment dat Top & Top alle voor de levering noodzakelijke informatie en de eventueel overeengekomen (vooruit)betaling van de wederpartij heeft ontvangen. Indien hierdoor vertraging ontstaat, wordt de leveringstermijn naar evenredigheid verlengd.

     

Artikel 8:               Emballage en transportmateriaal

 

  1. Emballage en transportmaterialen, waaronder begrepen zogenaamde “Deense karren”, die bestemd zijn om meerdere malen te worden gebruikt, blijven eigendom van Top & Top. Deze mogen door de wederpartij niet voor andere doeleinden worden gebruikt, dan waarvoor ze bestemd zijn.

  2. Top & Top bepaalt of de emballage of het transportmateriaal door de wederpartij moet worden geretourneerd of dat zij deze zelf ophaalt en voor wiens rekening dit gebeurt.

  3. Top & Top heeft het recht voor deze emballage of het transportmateriaal een vergoeding bij de wederpartij in rekening te brengen. Indien de emballage of het transportmateriaal door de wederpartij franco wordt geretourneerd binnen de hiervoor overeengekomen termijn, moet Top & Top deze emballage of het transportmateriaal terugnemen en zal zij de in rekening gebrachte vergoeding aan de wederpartij terugbetalen of verrekenen met de vergoeding die de wederpartij voor emballage of het transportmateriaal moet betalen bij een volgende levering. Top & Top heeft hierbij wel altijd het recht 10% afhandelingskosten in mindering te brengen op het terug te betalen of te verrekenen bedrag.

  4. Indien de emballage of het transportmateriaal beschadigd is, incompleet is of teniet is gegaan, is de wederpartij voor deze schade aansprakelijk en vervalt zijn recht op terugbetaling van de vergoeding.

  5. Indien de in het vorige lid bedoelde schade hoger uitvalt dan de in rekening gebrachte vergoeding, hoeft Top & Top de emballage of het transportmateriaal niet terug te nemen. Top & Top heeft dan het recht deze tegen kostprijs, verminderd met de door de wederpartij betaalde vergoeding, bij de wederpartij in rekening te brengen.

  6. Voor eenmalig gebruik bedoelde emballage of transportmateriaal hoeft Top & Top niet terug te nemen en mag zij bij de wederpartij achterlaten. Eventuele kosten voor het afvoeren zijn dan voor rekening van de wederpartij.

     

Artikel 9:               Klachten en retourzendingen

 

  1. De wederpartij moet de geleverde zaken direct na ontvangst controleren en eventuele zichtbare gebreken, beschadigingen en/of afwijkingen in aantallen, soorten, kleuren e.d. vermelden op de vrachtbrief of begeleidende bon. Bij het ontbreken van een vrachtbrief of begeleidende bon moet de wederpartij de gebreken, beschadigingen e.d. binnen 2 werkdagen na ontvangst van de zaken aan Top & Top melden, gevolgd door een schriftelijke bevestiging hiervan.

  2. In afwijking van het vorige lid geldt voor niet houdbare zaken een termijn van 24 uur na levering.

  3. Bij gebreke van een melding zoals bedoeld in de voorgaande leden, worden de zaken geacht in goede staat te zijn ontvangen en aan de overeenkomst te beantwoorden.

  4. Overige klachten over de zaken moeten direct na ontdekking - maar uiterlijk binnen de toepasselijke houdbaarheid- of garantietermijn - schriftelijk aan Top & Top worden gemeld. Alle gevolgen van het niet direct melden zijn voor risico van de wederpartij. Indien geen expliciete garantietermijn is overeengekomen, geldt een termijn van 1 jaar na levering. Indien geen expliciete houdbaarheidstermijn is overeengekomen of op de zaken wordt vermeld, geldt de - in de branche voor de desbetreffende zaken - gebruikelijke houdbaarheidstermijn.

  5. Indien een klacht niet binnen de in de voorgaande leden vermelde termijnen aan Top & Top is gemeld, is geen beroep mogelijk op de toepasselijke houdbaarheid of overeengekomen garantie.

  6. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  7. Bestelde zaken worden in de bij Top & Top voorradige (groothandels)verpakkingen en/of minimale hoeveelheden of aantallen geleverd. In de branche geaccepteerde geringe afwijkingen ter zake opgegeven maten, gewichten, aantallen, kleuren e.d., gelden niet als tekortkoming aan de zijde van Top & Top. Hierbij is geen beroep op de garantie mogelijk.

  8. Klachten schorten de betalingsverplichting van de wederpartij niet op.

  9. Het vorige lid geldt niet voor de consument.

  10. De wederpartij moet Top & Top in staat stellen de klacht te onderzoeken en alle hiervoor relevante informatie aan Top & Top verstrekken. Indien voor het onderzoek naar de klacht retourzending noodzakelijk is, of indien het noodzakelijk is dat Top & Top ter plekke de klacht komt onderzoeken, zijn de hieraan verbonden kosten voor rekening en risico van de wederpartij, tenzij de klacht achteraf gegrond blijkt te zijn. Het transportrisico is altijd voor de wederpartij.

  11. In alle gevallen vindt retourzending plaats op een door Top & Top te bepalen wijze en in de originele verpakking of emballage.

  12. Bij levering van levende planten geldt een inboet tot 10% hiervan binnen het eerste jaar na levering niet als tekortkoming aan de zijde van Top & Top. Hierover kan niet geklaagd worden.

  13. Geen klachten zijn mogelijk over onvolkomenheden in of eigenschappen van zaken die vervaardigd zijn uit natuurlijke materialen of grondstoffen, indien deze onvolkomenheden of eigenschappen inherent zijn aan de aard van deze materialen of grondstoffen.

  14. Geen klachten zijn mogelijk ten aanzien van onvolkomenheden in of eigenschappen van levende planten, indien deze onvolkomenheden of eigenschappen inherent zijn aan de aard van deze planten.

  15. Geen klachten zijn mogelijk over verkleuringen en geringe onderlinge kleurafwijkingen.

  16. Geen klachten zijn mogelijk over zaken die na ontvangst door de wederpartij van aard en/of samenstelling zijn veranderd dan wel geheel of gedeeltelijk zijn be- of verwerkt.

     

Artikel 10:            Garanties

 

  1. Top & Top zorgt er voor dat de overeengekomen leveringen naar behoren en conform de in haar branche geldende normen worden uitgevoerd, maar geeft ten aanzien van deze leveringen nooit een verdergaande garantie dan zoals uitdrukkelijk tussen partijen werd overeengekomen.

  2. Top & Top staat gedurende de houdbaarheid- of garantietermijn in voor de gebruikelijke normale kwaliteit en deugdelijkheid van het geleverde.

  3. Indien voor de door Top & Top geleverde zaken door de fabrikant of leverancier een garantie is afgegeven, zal die garantie op gelijke wijze tussen partijen gelden. Top & Top zal de wederpartij hierover informeren.

  4. Indien het doel waarvoor de wederpartij de zaken wenst te bewerken, verwerken of gebruiken afwijkt van het gebruikelijke doel van deze zaken, garandeert Top & Top slechts dat de zaken geschikt zijn voor dit doel indien zij dit schriftelijk aan de wederpartij heeft bevestigd.

  5. Geen beroep op de houdbaarheidtermijn of garantie is mogelijk, zolang de wederpartij de voor de zaken overeengekomen prijs nog niet heeft voldaan.

  6. Het vorige lid geldt niet voor de consument.

  7. Bij een terecht beroep op de houdbaarheidtermijn of garantie zal Top & Top - naar haar keuze - kosteloos zorg dragen voor herstel of vervanging van de zaken, dan wel voor terugbetaling van of een korting op de overeengekomen prijs. Indien er sprake is van bijkomende schade, gelden hiervoor de bepalingen van het in deze algemene voorwaarden opgenomen aansprakelijkheidsartikel.

  8. In afwijking van het vorige lid, heeft de consument de keuze tussen herstel of vervanging van de zaken, tenzij dit in redelijkheid niet kan worden gevergd van Top & Top. In plaats daarvan mag de consument de overeenkomst altijd bij schriftelijke verklaring ontbinden of een korting op de overeengekomen prijs verlangen.

Garantieplan – Kwekerij Top&Top en Taxusbestellen.nl

Bij Kwekerij Top&Top en taxusbestellen.nl leveren wij haagplanten van hoge kwaliteit, rechtstreeks uit onze eigen kwekerij. We vinden het belangrijk dat je planten goed aanslaan en zich tot een sterke haag ontwikkelen. Omdat het om levende producten gaat, is goede verzorging cruciaal. Daarom leggen we hieronder duidelijk uit hoe onze garantie werkt en wat we van elkaar mogen verwachten.


1. Garantie op planten uit de volle grond

Voor planten met kluit of kale wortel (uit de volle grond) geldt onze aangroeigarantie alleen tijdens het plantseizoen:

  • Van 15 september t/m 15 mei (mits de grond niet bevroren is.

In de zomerperiode (15 mei t/m 15 september) bieden we op deze planten geen garantie, vanwege het hogere risico op uitval door warmte en droogte.

Wel belangrijk: bij tijdige aanplant en goede verzorging kunnen deze planten de zomermaanden prima doorkomen. Regelmatig water geven is hierbij essentieel.


2. Garantie op planten in pot

Voor haagplanten die in pot worden geleverd, geldt onze aangroeigarantie het hele jaar door – dus ook in de zomer. Wel geldt:

  • De planten zijn correct aangeplant en verzorgd

  • Problemen worden binnen 30 dagen na aankoop bij ons gemeld

Ook bij potplanten geldt: bij twijfel of zichtbare achteruitgang vragen we je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.


3. Algemene voorwaarden voor garantie (alle planten)

Onze garantie is van toepassing onder de volgende voorwaarden:

  • Planten zijn gelijk na ontvangst geplant

  • Ze zijn gedurende de eerste weken voldoende en consequent bewaterd

  • Bij vollegrondplanten is het kluitgaas niet verwijderd

  • Eventuele problemen zijn binnen 30 dagen na levering of aankoop gemeld

  • Er is bij de eerste tekenen van verkleuring of achteruitgang direct contact met ons opgenomen

 Planten die niet goed aanslaan, gaan zelden in één keer dood. Verkleuring of verwelking is vaak een signaal. Door vroeg te reageren, kunnen we nog helpen met advies om erger te voorkomen.


4. Wat valt onder garantie?

  • Aanzienlijke uitval binnen 30 dagen na levering, ondanks correcte aanplant en verzorging

  • Problemen die aantoonbaar zijn ontstaan door leverfouten of gebreken in het plantmateriaal


5. Wat valt niet onder garantie?

De volgende situaties vallen niet onder onze garantie:

  • Aanplant van vollegrondplanten buiten het plantseizoen

  • Verkeerde of te late aanplant

  • Onvoldoende bewatering

  • Verwijdering van kluitgaas bij vollegrondplanten

  • Geen of te late melding van problemen (meer dan 30 dagen na levering)

  • Uitval door weersomstandigheden, ziekten, plagen, wildschade, bodemproblemen of andere oorzaken die buiten onze invloedssfeer vallen

Omdat het om levende producten gaat en de verzorging na levering buiten onze controle valt, is het vaak niet objectief vast te stellen wat de oorzaak van uitval is. Daarom hanteren wij heldere voorwaarden.


6. Geen garantie, toch een oplossing tot 6 maanden na aankoopdatum.

In gevallen waar de garantie niet van toepassing is, denken we graag met je mee. Je ontvangt van ons:

  • 25% korting op vervangende planten

  • Gratis bezorging op de nieuwe bestelling

Zo ondersteunen we je graag bij het herstel van je haag.


7. Wat hebben we nodig bij een garantieclaim?

Om je goed te kunnen helpen, ontvangen we graag het volgende:

  • Duidelijke foto’s van de planten en de plek waar ze zijn geplant

  • Een korte toelichting op hoe en wanneer ze zijn aangeplant en verzorgd

  • Bevestiging dat (bij vollegrondplanten) het kluitgaas niet is verwijderd

  • De melding is gedaan binnen 30 dagen na levering of aankoop

 


8. Juridische toelichting

Dit garantieplan is bedoeld als aanvullende service op je wettelijke rechten als consument. Aangezien wij levende producten leveren, mogen wij voorwaarden stellen aan het gebruik en de verzorging ervan. De verantwoordelijkheid voor correcte aanplant en verzorging na levering ligt bij de klant. Wij hebben immers geen controle over de omstandigheden waarin de planten terechtkomen.

 


 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
Bezorgkosten €47,50 per bestelling
Gratis verzending vanaf €750,-
3 maanden garantie
Naktuinbouw-kwaliteitscontrole